ارسال پاسخ

۲۵ شهریور ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3082

pvc-asso.ir

راهنمای نصب سریع محل اتصال چسبی برای  pvc(بخش دوم و پایانی)

در بخش اول این مطلب 6 روش کار برای نصب سریع محل اتصال چسبی برای  pvc، توضیح داده شد. اینک بخش دوو پایانی این مطلب را پیش روی دارید.

 

این دستور العمل برگرفته از دستورالعمل روش اتصال در کشور استرالیا است که انواع چسب ها بر حسب رنگ و کاربرد تفکیک شده اند.

برای مشاهده بخش اول اینجا را کلیک کنید.

روش انجام کار
7. وارد کردن لوله

با یک حرکت واحد، لوله و مادگی را فوراً به همدیگر متصل کنید. در نیمه ی راه اتصال، متوقف نشوید زیرا عمل پیوند، فوراً شروع خواهد شد و تقریباً پس از آغاز پیوند، عمل فرو بردن بیشتر لوله غیر ممکن می شود. این عملیات(یکباره جا زدن لوله به داخل اتصال)، به توزیع چسب حلال کمک خواهد کرد تا در حین قرار گرفتن در داخل مادگی به اندازه  4/1 دور پیچانده شود ، اما در جاهایی که این عملیات ممکن نباشد، توجه ویژه ای باید برای توزیع یکنواخت چسب انجام شود. 


8. فشار دادن لوله تا محل مناسب  
لوله باید به طور کامل در عمق مادگی قرار گیرد . 10 %  پایانی نفوذ  لوله درون مادگی بسیار ضروری است. برای اتصالات بزرگتر به نیروی مکانیکی نیاز خواهد بود ( از قبل آماده باشید). استفاده از وینچ (جرثقیل دستی) یا اهرم، قلاب های پلی استری برای محکم نگه داشتن لوله بسیار مفید هستند.

 

9. نگه داشتن اتصال 

حداقل 30 ثانیه محل اتصال را در برابر حرکت و برگشت لوله نگه دارید . ایجاد اختلال در این مرحله به طور جدی به استحکام اتصال آسیب می رساند. 

10. پاک کردن چسب حلال اضافی 
برای یک اتصال حرفه ای ، چسب اضافی حلال را بلافاصله از بیرون اتصال با یک پارچه تمیز پاک کنید. 


11. آسیب نرساندن به اتصال 
پس از بر قرار کردن اتصال، به مدت 5 دقیقه آن را تکان ندهید یا حداقل یک ساعت آن را محکم بگیرید. حداقل یک ساعت پس از برقرار کردن آخرین اتصال ، لوله را با آب پر نکنید. تا زمانی که به طور کامل اتصالات نصب نشده اند، به خط لوله(سیستم لوله کشی)، فشار وارد نکنید. 


12. ایجاد اتصال 
فرآیند اتصال ، تابعی از دما ، رطوبت و زمان است . وقتی رطوبت کم و دما بالا باشد، فرآیند اتصال سریعتر صورت می گیرد. هر چه دما بیشتر، فرایند اتصال سریعتر صورت می گیرد. به عنوان مثال، در دمای C°16 و بالاتر، 24 ساعت باید زمان داده شود و در دمای°C 0 ، 48 ساعت زمان مورد نیاز است . 

 

ملاحظات ایمنی
• از تهویه کافی اطمینان حاصل کنید . تهویه ی مطبوع ممکن است برای پروژه های داخل ساختمان ها و گودال و منهول ها ی محدود مورد نیاز باشد .
• چسب حلال و مایعات پرایمر بسیار قابل اشتعال هستند . آنها را در جای خنک و دور از گرما، شعله و جرقه نگه داری کنید .
• ظروف را هنگام عدم استفاده به صورت مهرو موم و محکم نگه دارید. 
• رقیق کننده ها یا حلال ها را به چسب حلال و مایعات پرایمر اضافه نکنید . 
• از چسب حلال قدیمی که ژله مانند و منقضی شده، استفاده نکنید. 
• از قلم مو های آلوده یا کثیف و کهنه استفاده نکنید . 
• هنگامی که چسب حلال به کار می برید از دستکش های محافظ استفاده کنید . اگر چسب حلال با پوست در معرض تماس قرار گرفته باشد ، باید سریعاً با آب و صابون شسته شود . هنگامی که چسب حلال روی چشم تماس پیدا کرد ، حداقل 15 دقیقه با آب خنک تمیز، چشم را بشویید . اگر چسب حلال یا آغازگر بلعیده شده است، شخص را وادار به استفراغ نکنید. دستورالعمل های ایمنی و کمک های اولیه روی محفظه ی چسب  باید دنبال شود. دستها را بعد از استفاده کاملاً بشویید.   


ملاحظات خاص 
• اگر دوام و پایداری در نحوه فرآیند اتصال مد نظر باشد، کیفیت و روش های صحیح برای انجام اتصال با چسب حلال ها، ضروری است. انجام اتصال با چسب حلال ها،  فقط باید در شرایط خشک بالاتر ازc °5 ، توسط پرسنل آموزش دیده مناسب انجام شود. 

• اتصال با چسب حلال فرآیندی همانند جوشکاری است نه مانند فرایند چسب کاری. مایع آغازگر و چسب های حلال با نرم کردن سطوح لوله و مادگی کار می کنند ، بنابراین هنگامی که آنها با  هم به کار برده میشوند دو سطح PVC به هم جوش میخورند. 

• مهم است که لوله به اندازه مناسبی، داخل مادگی فرو رفته باشد. هنگامی که اتصال خشک شد، جابه جایی محل اتصال جایز نیست. 

• محدوده ی تماس واقعی بین نری و مادگی ممکن است فقط چند میلی متر باشد. انتهای لوله باید کاملا عمود برش خورده باشد تا اتصال خوبی ایجاد شود. قبل از اقدام ، مطمئن شوید که نری و مادگی  شکسته و آسیب ندیده باشد.
 

تهیه و تنظیم: اعظم مرسلی مدیر کنترل کیفیت شرکت پلیمر پارس امین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد